poniedziałek, 10 października 2011

zbliża się! ad libitum (we współpracy z gębofonem)

w okolicy przełomu lat 2008 i 2009 postulowałem, w rozmowach z rozmaitymi osobami ze środowiska muzycznego, żeby - w celu uniknięcia przesytu - przemycać twórczość henriego chopina w ramach obchodów roku szopenowskiego.
pod koniec ubiegłego roku, w numerze 11/2009 "odry", o moim pomyśle pisała monika pasiecznik, przy okazji relacji z łódzkiej "barkaroli" georga nussbaumera (której byłem kuratorem). "słyszałam na przykład o pomyśle koncertów chopinowskich, ale poświęconych nie fryderykowi, lecz henriemu, twórcy muzyki i poezji konkretnej, sztuki eksperymentalnej." (pełny tekst.)
no i proszę:
cykl zachęta do muzyki. od fryderyka do henri chopina (tylko tu znalazłem syntetyczny opis, s. 5) odbył się od marca do grudnia 2009.
niestety w roku chopinowskim nie udało mi się zrealizować projektu przygotowanego dla ad libitum, ale nadszedł na to czas w 2011. (za to udało się stworzyć inną pracę chopinowską alternatywną wobec sztampy.)
w ramach przedsięwzięcia wystawa, muzyka na taśmę, filmy henri chopina i jego koncerty, wykłady, wizyta realna johannesa bergmarka i wirtualna stena hansona oraz specjalnie przygotowany podczas warsztatów-laboratorium program denisa kolokola i piotra kurka. "ciało jest fabryką dźwięków".
więcej wkrótce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz